Slechte start is een goed begin? - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Bonnie Huizenga - WaarBenJij.nu Slechte start is een goed begin? - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Bonnie Huizenga - WaarBenJij.nu

Slechte start is een goed begin?

Door: Bonnie

Blijf op de hoogte en volg Bonnie

07 Juli 2010 | Egypte, Hurghada

Halloo allemaal!

We hebben eindelijk internet, dus het wordt nu een stuk makkelijker om jullie op de hoogte te houden! Ik moet alleen nog wachten op mijn laptop want die is de reisleiding ondertussen al 3x vergeten voor me mee te nemen ;)

Ik zal bij het begin beginnen. Wanneer je weinig tijd heb raad ik je aan om later verder te lezen haha!

Vorige week zaterdag was het zover, ik ging eindelijk weg! Koffers gepakt en klaar om te gaan. Maar wat een dag.. Ten eerste was de rits van m'n koffer kapot, ik ben m'n laptop vergeten met daarin ook de oplader van m'n telefoon en heb bijna m'n vliegtuig gemist. We zaten te wachten bij de gate en om 5 voor 3 (om 3 uur zouden we vliegen) waren we nog steeds niet door de douane geweest. Dus ik dacht, es even kijken wat er op dat bord staat. Bleek onze gate veranderd te zijn! Dus wij snel spullen pakken, al zoekend rennen naar de andere gate die ondertussen al gesloten was, in 1 minuut door de douane (een record!) en rennend naar het vliegtuig. Ook hier werden we nog een keer gewezen op het feit dat we telaat waren, maar we zaten en het zou allemaal goed komen! We zaten helaas niet naast elkaar en om de een of andere reden vond ik het toch wel eng om te vliegen. Ik zat naast een klef koppel die ook nog eens alle dingen dingen opnoemen die fout konden gaan dus ik was niet erg op m'n gemak. Het opstijgen ging ook niet helemaal soepel, maar eenmaal in de lucht was ik weer rustig en kon het avontuur beginnen. Dus eenmaal op het vliegveld in Egypte moesten we visum halen en de koffers pakken. Gelukkig waren al mijn koffers aangekomen, maar van Inge miste er 1! Dus na een uur wachten was dat eindelijk afgehandeld, konden we eindelijk naar de bus. We werden ondertussen nog tegengehouden bij de douane omdat ik een grote zak met knuffelbeertje op m'n kar had liggen en het kostuum en toen konden we eindelijk! We reden weg en reden steeds verder weg van de bevolkte wereld. Uiteindelijk kwamen we in the middle of nowhere aan bij een super mooi hotel, kregen we een kamer die nog niet schoongemaakt was en kregen we te horen dat we in een internationaal team gingen meedraaien. Al met al was dit de druppel die de emmer deed overlopen en gingen we een beetje van slag slapen.

De volgende dagen hebben we het team beter leren kennen, direct meegedraaid in de shows, het hele programma voorbereid, een totaal nieuwe club opgericht en tussendoor nog een beetje ontspanning genomen ;) Deze dagen waren erg stress vol, maar het is gelukt en onze dagindeling ziet er ongeveer zo uit:

10.00-12.00 uur: kidsclub
12.30-15.00 uur: veragdering + voorbereiden show of trainen (dansjes)
15.00-18.00 uur: kidsclub
20.00-20.30 uur: minidisco
21.00 uur: kussens klaarleggen + klaarmaken show
21.30-23.00 uur: show
23.30- ...? uur: trainen

we zijn meestal rond 1 uur deze tijd (het is hier een uur later) klaar met trainen. Het is heel leuk, maar ook zwaar. We hebben zaterdag een komedieshow gehad. Aan het einde hadden we een scene waarin Inge, Matej en ik stiekem wouden gaan zwemmen. We moesten vanaf 3 aftellen en elke keer als we wouden springen kwam er iemand aan en moesten we snel als een standbeeld gaan staan. Dit standbeeld werd steeds meer ondergkliederd met schmink, meel, water, mascara enz.. We waren uiteindelijk dus super vies en het bleek onze ontgroening te zijn. Leuk he? En zondag was de echte eerste show "musical highlights". Een hoop gedanst en geplaybacked, echt super leuk! Na de show met z'n allen gewacht tot het 12 uur was, want het was m'n verjaardag! :D

De volgende dag hebben we dit dan ook gevierd met de kinderen, lekker taart gegeten, cadeautjes gekregen (tekeningen van de kinderen een een knuffelbeer van de baas van het hotel!) doe ik goed he?! haha!
's avonds hadden we nog een show en daarna gingen we met het hele team op stap. Er kwam een bus, we zijn met 25 personen, en we moesten 5 euro entree betalen. Hierna was alles all-inclusive dus je kan we raden hoe de avond is verlopen..
Maar het was super gezellig, en daar gaat het om toch?

Gister hebben we onze eerste vrije dag gehad. Eerst liggen ronken in bed tot 12 uur, toen om 2 uur richting Hurghada gereden en op het strand gelegen en hierna internet geregeld en eten voor op de kamer. Wat heb ik genoten, eindelijk weer in de bewoonde wereld. Ik heb ook nog het hotel gezien waarin ik 3 jaar geleden heb gezeten, herkende alles nog!

De club loopt nu dus eindelijk, op het moment hebben we 7 kinderen en er komen nog 11 deze week! Het team is super leuk, we gaan weer trainen voor een nieuwe show en we genieten vol op!

Dus een slechte start is een goed begin? Zeker weten!

Liefs Bonnie

p.s. bedankt voor alles smsjes/krabbels/mailtjes voor m'n verjaardag en ik zal proberen zo snel mogelijk iedereen te beantwoorden zodra ik m'n laptop tas heb!

  • 07 Juli 2010 - 14:46

    Marjolein:

    Klinkt super bon! kinderen vergen nou eenmaal tonnen energie!
    heeeeel veel plezier nog, en het komt helemaal goed daar!

  • 07 Juli 2010 - 14:49

    Martin:

    Leuk om te lezen. Blij dat het nu wel naar je zin hebt. Nog gefeliciteerd....beetje laat. We volgen je via deze weg.

    Liefs Martin en Arwen

  • 07 Juli 2010 - 15:22

    Daniel:

    gelukkig is nu (bijna) alles goed. met het nieuwe huis gaat het ook best wel snel. zal volgende keer wel een paar foto's sturen.

  • 07 Juli 2010 - 19:38

    Hanny En Henry:

    Hoi Bonnie,

    Alles komt goed!!!

    Wees voorzichtig en geniet ervan.

    We houden contact.

    Liefs en een dikke kus van ons 2tjes

  • 07 Juli 2010 - 20:18

    Riët:

    Lieve Bonnie
    Lees al wel tussen de regels door dat iedere dag leuker en gezelliger wordt.
    Geniet ervan en denk goed aan jezelf.
    Knuffel van een vermoeide maar zeer voldane Riët

  • 07 Juli 2010 - 21:36

    Loraine:

    Heee chick..
    klinkt allemaal erg vermoeiend maar wel ontzettend leuk!! Je zou terug kijken op deze ervaring met een glimlach!
    Meis geniet ervan en mooi dat ze je verjaardag nog hebben gevierd.
    Marleen en ik wouden je bellen maar je telefoon stond uit;)

    Liefs en hoop snel weer wat van je te lezen

  • 08 Juli 2010 - 11:31

    Sue:

    Je maakt lange dagen maar je klinkt voldaan en gelukkig. Ik ben trots op je!

  • 08 Juli 2010 - 12:17

    Loes:

    Bon!! hoop dat je een super verjaardag hebt gehad!! wat een vol programma heb je zeg! Hoop dat je daarnaast nog genoeg kunt genieten van zon, zee en strand! Enjoy!

    xxx

  • 10 Juli 2010 - 04:12

    Janiek Boer:

    Hee meid!

    Super nice om wat van je te lezen! :) hier gaat ook alles top! This echt gaaf!

    heel veel plezier nog meisje en tot over 2 maanden :D!

    love you!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonnie

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 24769

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 01 November 2014

Leven op Tenerife!

22 April 2013 - 31 Oktober 2013

Animatiewerk op Tenerife!

26 Januari 2011 - 22 Juni 2011

Studeren in Bali en Thailand

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

Vakantiewerk in Egypte!

Landen bezocht: