De laatste dagen en weer veilig thuis :) - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Bonnie Huizenga - WaarBenJij.nu De laatste dagen en weer veilig thuis :) - Reisverslag uit Hurghada, Egypte van Bonnie Huizenga - WaarBenJij.nu

De laatste dagen en weer veilig thuis :)

Door: Bonnie

Blijf op de hoogte en volg Bonnie

12 September 2010 | Egypte, Hurghada

Hallo lieve mensen,

Het is ondertussen 1,5 week geleden dat ik weer in Nederland terug ben gekomen en heb eindelijk tijd om nog 1 keer terug te kijken op een geweldige tijd en m’n laatste paar avonturen met jullie te delen.
Het zijn een aantal gebeurtenissen die ik zal beschrijven, de preciese volgorde week ik echt niet meer haha!

Nadat het WK afgelopen was werd er steeds weer iets anders georganiseerd na de show om de gasten vermaak te blijven aanbieden. 1 van deze dingen was een karaoke-avond. Dit hebben wij maar 1 keer mee mogen maken (de andere keren waren we er niet, deed de apparatuur het niet of waren we vrij). Dit was echt super leuk! Met het animatieteam hebben we ‘we are the world’ gezongen. Dit was uiteraard super zuiver en de avond werd afgesloten met 2 meisjes van 4 die mamma mia van abba gingen zingen. Hoe cute!

Verder hebben we nog een nieuwe show geleerd in 1 week tijd. Dit was elke middag trainen en ’s avonds door tot kwart voor 2. Het was een show genaamd ‘@ work’. Hierbij dansen we met emmers, bezems, flesjes water een andere materialen. Één keer moesten we trainen tijdens de fakir show. We gingen trainen in onze kidsclub omdat hier de meeste ruimte was. Toen we binnen liepen zag ik een salamander zitten. Opzich niets raars aan, maar hij bewoog helemaal niet meer. En toen ik dichterbij kwam zag ik dat reuze mieren aan ‘m aan het vreten waren en dat ie daar dood lag te gaan. Wij met 5 meiden begonnen (natuurlijk) te gillen en wisten niet hoe snel we in een hoekje moesten staan. Andre, onze chief, keek ons dan ook niet begrijpend aan, ruimde het stervende dier op en de training kon beginnen. Deze avond heeft ons ook doen ontdekken dat onze kidsclub een dierentuin is ’s nachts. O.a. reuze mieren en meerder salamanders kwamen tijdens deze training voorbij met een hoop komische momenten. De show heb ik maar 1 keer opgevoerd, was erg leuk maar ook wel eng. De danschief kwam kijken dus er was een enorme druk op ons gelegd, maar gelukkig ging het ok en hoef ik hem niet weer te doen!

We hadden de laatste paar zondagen
een piratentrip. We gingen dan met de families mee op excursie en hadden een programma voor de kinderen. We gingen schatzoeken op zee, op een eiland tussendoor mochten ze snorkelen. Hierbij hebben we toch wat meegemaakt! Een man is gestoken door een lionfish (super giftig) en moest vervolgens naar het ziekenhuis. Later die dag moest ook nog een klein jongentje naar het ziekenhuis want die had een enorme gat in z’n voetje en… we hebben wilde dolfijnen gezien! :D 6 stuks! Echt super gaaf.

Ook zullen jullie wel op de hoogte zijn geweest van het feit dat de ramadan was begonnen. Je zou denken dat het in een arabisch land echt super streng zou zijn. Nou ik wil niet veel zeggen, maar ik geloof er niet meer in. De mannen werden alleen maar vervelender, ook overdag wanneer het niet mag. Veel mensen verbreken de regels en er zijn maar een paar die zich er echt aan houden.
Maar toch was het speciaal om dit mee te mogen maken. 1 jongen uit ons team hield zich er echt super strikt aan, heb veel respect voor hem! Bij de ramadan hoort ook het eten om 3 uur ’s nachts. Opgegeven moment kwamen steeds meer mensen mee eten en werd het een soort ‘ramadanparty’ waarbij we allemaal eten meenamen en gezellig mee gingen eten. Wat zijn we ook weer aardig he?!

De laatste week is ook echt voorbij gevlogen. Heb extra genoten van elke show die ik mocht doen en de momenten die voorbij kwamen. Tijdens mijn laatste keer ‘Musical Highlights’ is me alleen wat overkomen joh! Ik deed elke week met Hassan een soort sprong waarbij m’n benen eerst rechts van zijn lichaam kwamen, dan links, dan m’n benen wijd en vervolgens kwamen mijn benen tussen zijn poortje door. Klinkt heel logisch he?! Maargoed, dit keer moest ik het met Boudi doen omdat Hassan naar huis was gegaan vanwege de Ramadan. Ik zei de hele dag al dat we het een keer moesten oefenen, maar meneer begon dan opmerkingen te maken over dat ik hem niet vertrouwde en dat we het wel voor de show nog even zouden doen. Maaar, ook voor de show wou hij het niet doen en zei hij dat het een verassing werd. Dus tijdens de show gebeurde het, we zetten de sprong in en BOEM! Daar lagen we op de grond! Ik schaamde me kapot want natuurlijk werd de spotlight direct op ons gericht. Dus na de show ging ik naar hem toe om hem op z’n donder te geven. Komt ie ermee aanzetten dat ie het express had gedaan omdat hij dat grappig vond! En dit is niet het enige waarmee hij me voor gek heeft gezet. Hij heeft op het podium in m’n kont gebeten, mij als voorbeeld voor bodybuilder gebruikt tijdens een show en samen met Momo heeft hij me 2 keer met kleren en al in het zwembad gegooid! Dat vroeg dus om een wraakactie :D
Inge bedacht zich dat we de sleutel van hun kamer hadden, dus alles wat roze was werd uit de kast gehaald en op het moment dat ze weg waren hebben we hun hele kamer verbouwd. Het gaat natuurlijk niet op tegen alle andere dingen, maar we hebben hier een hoop lol om gehad!

Verder was m’n laatste vrije dag ook nog heel speciaal. We zijn overdag souvenirs wezen shoppen en ’s avonds had onze taxichauffeur een trip de woestijn in geregeld. Iedereen die z’n vrije dag had ging mee, dus extra veel gezelligheid. Ze hadden midden in de woestijn een kampvuur gemaakt, fakkels neergezet, kleden met kussentjes. Er was een klein gebouwtje die versierd was met kaarsjes en lichtjes en daar was een lopend buffet. Daarnaast kregen we nog waterpijp en dat allemaal voor minder dan 10 euro! Dit was echt een top ervaring!

Verder zijn er nog een paar kleine gebeurtenissen gebeurd:
- Barkie is uitgegleden na de kidshow. Hij stond zo wild te dansen dat ie ineens op z’n berengat viel. Erg komsich.
- Onze airco was de laatste 2 weken kapot. Niet alleen werd onze kamer een sauna, we kregen er ook een privé zwembad bij! :D met gevolg dat we de laatste weken uit onze koffer hebben geleefd.
- We zijn naar een poolparty geweest wat eigenlijk een beetje een flop was. Er was een zwembad, een dj en iedereen lag op z’n bedje. Op gegeven moment viel ook nog de stroom uit, maar heb heerlijk niets gedaan en cocktails gedronken dus opzich wel genoten!
- IK BEN MET DE SLANG OP DE FOTO GEWEEEST! Jaja, ik heb het gedaan. Maaar helaas niet met de grote dikke wurgslang. Nee ik ben met een cobra op de foto geweest, een super giftig beest en nog steeds heel eng. Ben erg trots op mezelf haha, maar hou er nog steeds niet van!

En toen was de laatste dag alweer daar. Koffer gepakt, die wou nog maar net dicht. Ik moest erop zitten en personeel van het hotel moest me helpen om hem dicht te ritsen. Hierna scheurde hij ook nog bijna open, maar hij is dicht en al terug gekomen in Nederland. Het afscheid was ook erg naar, je bouwt echt een band op met mensen. Dus na wat tranen bij het animatieteam en een hoop tranen bij het afscheid van Inge was het tijd om te gaan..

Ik heb echt een super tijd gehad en had er zo nog een maandje kunnen zitten! Het was een top ervaring en zal het zeker weer doen. Begin nu langzaam te wennen aan het koude weer in Nederland, maar 21 september vlieg ik nog 1 keer die kant op om toch nog de piramides te zien en nog even van Egypte te genieten als een vakantie land!

Het was een top ervaring! zal het missen :)

Liefs Bonnie

  • 12 September 2010 - 08:33

    Job:

    Supervet bon!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonnie

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 24768

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 01 November 2014

Leven op Tenerife!

22 April 2013 - 31 Oktober 2013

Animatiewerk op Tenerife!

26 Januari 2011 - 22 Juni 2011

Studeren in Bali en Thailand

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

Vakantiewerk in Egypte!

Landen bezocht: