Hier lig ik dan.. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Bonnie Huizenga - WaarBenJij.nu Hier lig ik dan.. - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Bonnie Huizenga - WaarBenJij.nu

Hier lig ik dan..

Door: Bonnie

Blijf op de hoogte en volg Bonnie

07 Februari 2011 | Indonesië, Bali

Eigenlijk wou ik mijn verslag beginnen met het volgende “Hier lig ik dan.. Met m’n laptopje op schoot aan het zwembad , zonnetje in m’n gezicht een een temperatuur waar je Amen tegen zegt!” Maar helaas lig ik in bed, flessen water leeg te drinken en antibiotica te slikken. Hier kom ik later op terug ;) De eerste week is echt voorbij gevlogen en als ik kijk naar de komende weken zullen die ook snel voorbij gaan! Maar zal bij het begin beginnen..

Maandag hadden we onze eerste schooldag. Zoals sommige van jullie al weten moeten wij een uniform dragen, jawel een uniform! Gelukkig hoeft het niet heeeeel netjes, dus we hebben er na een lange zoektocht wat moois van kunnen maken ;) De dag begon met een traditionele Balinese dans gevolgd door 4,5 uur hoorcolleges… Je kunt je wel voorstellen hoe moeilijk het was om onze ogen open te houden, maar door Marleen haar verspreken “I’m from Marleen” werden we even weer wakker geschud. Vervolgens hadden we een “borrel” in het andere hotel, en oh wat ben ik blij dat ik op het laatste moment naar dit hotel ben gegaan! We hebben een leukere groep (iedereen kan met elkaar overweg), we krijgen elke dag ontbijt met heel veel variatie namelijk gebakken ei, omelet & geklutste eieren en het is hier schoon! Onze kamer wordt namelijk elke dag schoon gemaakt! Dus als iemand zich gratis aanbied om dit ook in Nederland op mijn kamertje te doen, vraag maar om m’n email!

Ook dinsdag hadden we een lange school dag met colleges (dit keer wat interessanter, want er was een gast college van een Evementmanager) en vervolgens lekker de zon in! Ook woensdag leek op de vorige dag, maar dit keer minder lang naar school en we gingen ’s avonds met z’n allen uiteten (doen we nog niet elke dag..) en op stap! Het was een top avond met een hoop gelach, happy hours of terwijl gratis drinken en veel nationaliteiten.

Donderdag ben ik samen met 3 anderen naar een lokale traditionele markt geweest. Dit was echt enorm leuk. Allemaal standjes met fruit, kippen en vis, vrouwen met grote manden op hun hoofd en we konden onze “afding-skills” even uitoefenen! Ook hebben we direct vervoer voor ons uitstapje van zaterdag geregeld, de taxi chauffeur kon namelijk beetje Nederlands en wou ons wel rondrijden voor 8 euro per persoon! Dikke prima dus!

Zaterdag was het dan zover, de dag waar we de hele week naar uit keken! Ik had helaas last van m’n buik, maar voelde me fit genoeg (of was gewoon te eigenwijs) om toch mee te gaan. We hadden een maar een paar dingen op de planning, maar John de taxichauffeur kwam steeds met verassingen. We vertrokken vrij vroeg en we waren allemaal een beetje in slaap gevallen. Ineens riep Marleen heel hard AAP!! Waardoor iedereen wakker schrok, zo snel mogelijk de camera pakten en zoveel mogelijk foto’s probeerden te maken. Toen we verder reden bleek het dat we naar de ‘Monkey Forrest’ gingen waar we omsingeld werden door apen in verschillende maten en posities. Ik ben hier ook met een super grote vleermuis op de foto geweest! Vond het doodeng, maar achteraf was ie eigenlijk wel schattig en ben ik super blij dat ik het gedaan heb! ( voor de mensen die het niet geloven aangezien ik bij een spinnetje al kan staan gillen, foto’s volgen!) Vervolgens gingen we door naar de rijstvelden, die heb je hier namelijk heel veel. Hier mochten we ook in lopen, dit was enorm leuk! We kregen uitleg over het werk dat de mensen deden en vieze voeten haha! Tussendoor hebben we ook nog een tempel bezocht, maar hier konden we niet heel veel zien omdat ze net met een ceremonie bezig waren. Na de lunch gingen we naar een hete bron (zwembad met water van de vulkaan) en toen door naar een van de bekendste tempels ‘Puri Tanah Lot’. Dit is een tempel op een rots in de zee en een grote toeristische attractie, maar het was helaas heel bewolkt dus waarschijnlijk nog een keer heen met zon! Het grappige hier was dat Marleen en ik misschien nog wel een grotere attractie waren dan de tempel zelf! Het was namelijk net Chinatown en we zijn meerdere keren gefotografeerd of door een heel gezin gevraagd om met ze op de foto te gaan. Ook zaten ze vanuit de bus allemaal te staren en te zwaaien, nooit gedacht dat blond zijn zo’n happening was ;) Vervolgens gingen we terug naar het hotel waar m’n buik steeds meer pijn begon te doen. Dus op naar het ziekenhuis! Hier werd ik onderzocht en kreeg ik antibiotica mee.

Zondagochtend moest ik weer richting het ziekenhuis en ditmaal kreeg ik te horen dat ik een parasiet in m’n buik heb zitten en dat ik gevaarlijk uitgedroogd was. Dus mevrouw moest opgenomen worden in het ziekenhuis voor een bedrag wat niet te geloven is en werd in aan het infuus gelegd. Na 6 uur uur daar te zijn geweest met Marleen en Soraya (wat een schatjes toch) mocht ik naar huis.. maar na het eten ging het weer mis, dit keer kon ik niet eens meer opstaan en was de toilet m’n beste vriend. Niet heel prettig aangezien Marleen met een verhaal kwam dat er ratten uit de wcpot kunnen kruipen en ik sindsdien elke keer moet controleren of er geen rat in zit :) Maargoed, we gingen dus weer richting het ziekenhuis waar ik eerst 45 minuten moest wachten en vervolgens weer aan het infuus werd gelegd. Dit ging niet heel soepel, ze prikte namelijk 2 keer mis en vervolgens moest ie in m’n hand. Het was maar goed dat het meisje naast me geen Nederlands verstond, en de verpleegster trouwens ook niet :p

Dus hier lig ik dan.. in bed, met m’n laptopje op schoot en een fles water naast m’n bed. Ben vanmiddag weer ontslagen uit het ziekenhuis. Voel me nu al wat beter, maar moet wel enorm veel uitrusten en heb ondertussen zoveel antibiotica dat ik m’n eigen apotheek kan openen! Het zal allemaal wel goedkomen, hopelijk voor dit weekend want wil natuurlijk geen leuke moment van Bali missen! Ohja, voor de mensen die mij willen contacten, m’n Indonesische nummer is: 082145521297 en landcode is 0062.

Al met al, een top week met een beetje raar en vervelend einde! Maar we zullen zien wat week 2 ons brengt ;)

Liefs Bonnie

P.s. Kijk voor foto's op www.picasaweb.google.com/bonnieopreis

  • 07 Februari 2011 - 09:27

    Nel Kruit:

    dag Bonnie, wat heb jij een pech met je ziekenhuis bezoekjes. Als die stomme parasiet aar verdwijnt!
    verder hoor ik wel dat jij en Marleen als blondies een echte attractie zijn. Laat je er niet door van de wijs brengen. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben met elkaar en het hotel. Nu gauw herstellen (anders mis je se school nog; en dat is vast het allerergste wat jij je kunt voorstellen).
    Lieve groet, nel

  • 07 Februari 2011 - 09:59

    Marieke:

    Hee meis,

    wat balen zeg! Nog maar net in Indonesië en dan krijg je dit! Laat je maar goed vertroetelen ;)

    kussie

  • 07 Februari 2011 - 10:25

    Anna:

    lieve bon,
    Ik hoopte op happy verhalen, deze zit op het randje,..
    Bon hebben ze je ook verteld hoe je die parasiet waarscheinlijk bent opgelopen? dan weet je waar je rekening mee moet houden! En zoals je zelf zegt, zet er foto´s op!
    xxx Anna

  • 07 Februari 2011 - 10:29

    Jesse:

    Beterschap meid!
    Hoe krijg je het voor mekaar om een parasiet te pakken te krijgen! Je wilt gewoon spectaculaire verhalen neerzetten he? Doe je gewoon expres! :P

    succes meis en veel plezier!

  • 07 Februari 2011 - 17:49

    Ron:

    Je zorgt er wel voor dat je alles meemaakt. Sterkte.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonnie

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 24773

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 01 November 2014

Leven op Tenerife!

22 April 2013 - 31 Oktober 2013

Animatiewerk op Tenerife!

26 Januari 2011 - 22 Juni 2011

Studeren in Bali en Thailand

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

Vakantiewerk in Egypte!

Landen bezocht: