Railway market, Ping pong show & Tempels :) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bonnie Huizenga - WaarBenJij.nu Railway market, Ping pong show & Tempels :) - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bonnie Huizenga - WaarBenJij.nu

Railway market, Ping pong show & Tempels :)

Door: Bonnie

Blijf op de hoogte en volg Bonnie

02 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

Sawadeeh Ka!

Het aftellen is nu echt begonnen, nog maar 3 weken te gaan en ik kom weer terug naar het koude kikkerlandje! Het gevoel is heel dubbel, aan de ene kant wil ik hier echt niet weg.. het is hier zo mooi!! Maar na 5 maanden is het ook wel weer fijn om thuis te komen :) Maar gelukkig is het nog niet zover en beleef ik nog genoeg!

Een aantal weken geleden was Tamara jarig en als cadeau hadden we haar een coupon gegeven die ze kon inleveren voor: een avondje uit eten, fast & the furious 5 kijken in de bios, karaoke zingen en daarna stappen met de leukste mensen die hier zijn! En afgelopen woensdag was het dan eindelijk zover, we gingen haar verjaardag vieren! De planning verliep perfect, totdat we bij de karaoke aankwamen waar ze alleen maar Thaise nummers hadden. Beetje jammer, maar dat heeft de pret natuurlijk niet bederft! Niet iedereen had zin om te gaan stappen, dus vertrokken Tamara, Frederike en ik met z’n 3en richting Khoa San Road om er nog een mooi feestje van te maken! Dit is natuurlijk gelukt, en dankzij de mooiste dansmoves van de kerels om ons heen hebben Tamara en ik nu een super mooi en hip dansje die we blijven uitbreiden ;)

Vrijdag zijn we weer es naar Future Park geweest om zwarte pumps te shoppen en om weer naar de bioscoop te gaan, dit keer naar Hangover 2. Natuurlijk was ie weer hilarisch, maar het leukste vond ik nog wel dat we heel veel dingen konden herkennen. Bijvoorbeeld de state tower kwam er in voor en het herkennen van de biertjes of de taxi maakt het nog net weer wat specialer :)

Zaterdag was het weer es tijd om een poging te doen tot het bezoeken van het paleis. Zoals jullie weten heb ik dit al 2x eerder geprobeerd, maar verder dan de buitenkant van het paleis was ik nog niet gekomen! Het begon al heerlijk met een taxirit van 2 uur lang (normaal 1 uur..) maar uiteindelijk waren we aangekomen en je gelooft het niet, we konden naar binnen!! We hadden een gids gehuurd, dus we bleven op veel plekken stil staan om naar haar verhaal te luisteren. Lyzette is echter afgelopen week ziek geweest en trok het stilstaan niet helemaal in de hitte, dus besloot ik met haar apart rond te gaan lopen. Al snel bleek dat het niet zo goed ging, dus zijn we wat gaan eten en vervolgens met de taxi richting MBK gegaan. We hadden een ladyboy als taxichauffeur die echt hilarisch was! Hij vond zichzelf geweldig en samen met hem waren we de jongens die over straat liepen aan het beoordelen. In MBK hadden we maar 1 missie, onze op maat gemaakte pak ophalen! Nou hou ik niet echt van mezelf in een pak, maar ik moet toegeven dat het wel echt heel mooi is geworden ;)

Zondag zijn we naar de Railway Market gegaan. Dit is een markt die plaatsvindt op het spoor van een trein, letterlijk. Het marktje zelf was niet heel bijzonder en stonk behoorlijk, alle vis en vlees lag lekker in het openbaar te rotten. HEERLIJK! Het bijzondere aan deze markt is dat er om de zoveel uur een trein doorheen rijdt. Op dat moment gaan alle standjes ineens aan de kant en zodra de trein erdoorheen is gereden wordt het marktje weer terug geplaatst. Toen we er waren aangekomen hadden we net de trein gemist dus we liepen een paar uur rond te slenteren tot er om half 3 weer een trein zou komen. Dus om half 3 stonden Frederike en ik heel mooi in het midden van het marktje om het hele gebeuren mee te maken. En het was echt heel speciaal! Op een gegeven moment begon een bel te rinkelen, waar de meeste mensen nog niet eens op reageerden (welkom in Thailand..) Vervolgens hoorde je een toeter van de trein en ineens werden alle standjes naar achter geschoven, alle doeken omhoog getrokken en de hele markt was in een seconde verdwenen!! En alles stond ook weer binnen een minuut nadat de trein weer weg was. Dus binnen 5 minuten was het allemaal gebeurd, maar wel heel leuk. Denk dat je de foto’s moet bekijken om er een betere indruk van te krijgen ;)

Maandag ben ik met Lyzette en Frederike naar Ayutthaya geweest. Dit is de oude hoofdstad van Thailand en staat bekend om de vele en mooie tempels. Eenmaal daar zijn we met een tuktuk langs 8 tempels gegaan. Onze chauffeur was echt heel schattig, onze Thaise opa noemen we hem ook wel ;) De tempels waren echt heel mooi en heel verschillend! We hebben echt Thaise tempels met een super grote boedda gezien, een tempel van 700 jaar oud in Colombiaanse stijl, liggende boedda’s en dus nog veel meer! Heel interessant, maar ik moet toch wel toegeven dat ik het na nummer 5 wel gezien had :p

Dinsdag zijn we naar school geweest en later op de middag hadden we een Thaise Cooking class. Dit was echt super leuk! We hebben geleerd hoe we Thaise loempia’s en het Thaise gerecht “Chicken Cashew Nuts” moeten maken. Eerst werd ons laten zien hoe je het klaar maakt en daarna gingen we zelf aan de slag. Alle groentes werden gesneden, de loempia’s gefrituurd en nadat de gerechten klaar waren hebben we het heerlijk opgegeten! Het was echt heel lekker, maar natuurlijk niet zo gek aangezien Frederike en ik het hebben gemaakt :) Na de cooking class hebben we ons even opgefrist om vervolgens naar een “Ping Pong Show” te gaan. Ik wou dat ik kon zeggen dat dit met tafeltennis te maken heeft, maar het is totaal iets anders. Kort samengevat; het is een show waarin vrouwen van alles met hun vagina doen, bijvoorbeeld een sigaret roken of ping pong balletjes schieten en soms zit er ook live-on-stage seks bij, zoals bij ons. Het was eerlijk gezegd heel hilarisch, als je meer wil weten vraag je er maar naar.. Meer wil ik nu niet in detail gaan ;) Oh en het is niet zo dat we hierheen gingen omdat het “leuk” is, het is iets typisch Thais en dus iets wat je gezien móet hebben :p En hierna zijn we weer wezen stappen, het was wederom super gezellig!

En toen was er alweer een week voorbij, vanavond vertrek ik naar Phuket en Koh Phi Phi. Voor degenen die de film “The Beach” hebben gezien, deze is in deze plaatsen opgenomen. Dus ben benieuwd! Het zal waarschijnlijk weer veel relaxen en genieten zijn, dus heb er helemaal zin in! :)

Foto's zal ik plaatsen als ik maandag weer terug ben :)

Liefs Bonnie



  • 02 Juni 2011 - 15:53

    Marieke:

    hahah pingpong show, zeker wel één van de highlights! :D
    Jeeee tot over een paar weekjes meis!

    kus

  • 03 Juni 2011 - 20:07

    Janiek:

    Jaaaa, je bent nu naar het mooiste plekje op aarde!! Maak even net zo'n mooie foto als mij ;) haha

    Tot gauw schat! xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonnie

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 24779

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 01 November 2014

Leven op Tenerife!

22 April 2013 - 31 Oktober 2013

Animatiewerk op Tenerife!

26 Januari 2011 - 22 Juni 2011

Studeren in Bali en Thailand

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

Vakantiewerk in Egypte!

Landen bezocht: