Wat een zwaar leven hebben wij! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bonnie Huizenga - WaarBenJij.nu Wat een zwaar leven hebben wij! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bonnie Huizenga - WaarBenJij.nu

Wat een zwaar leven hebben wij!

Door: Bonnie

Blijf op de hoogte en volg Bonnie

27 Mei 2011 | Thailand, Bangkok

Een weekje vakantie terwijl ik al in een super mooi land zit, wie had dat ooit gedacht?! Maar het is wel waar, maandag na een hele lange dag school (van 11 tot 1 uur) hadden we een week vrij en vertrokken we richting het zuiden om een week lang te genieten van witte stranden en blauwe zeeën, om even bij te komen van het hele zware leven dat we hier hebben..

’s avonds vertrokken we met de bus om vervolgens ’s ochtends op de boot te stappen richting Koh Phangan waar we na een reis van 20 uur (zeer slopend) aankwamen bij ons resort. Jep, je leest het goed.. wij arme studentjes in een resort! Waar gaat het toch heen met deze wereld ;) maar het was heel goedkoop, vandaar! En het was een heerlijke kamer! Super chill groot bed (wat ga je dat ineens waarderen..) en uitzicht op zee vanaf ons balkonnetje! Dus hier aangekomen heerlijk bij het zwembad uitgerust en bijgekomen van de lange reis. Hierna zijn we richting het centrum (1 straat..) geweest en hebben we gegeten bij de ‘food court’. Dit is een marktje, maar dan met allemaal eten! Super lekker en natuurlijk goedkoop! Vervolgens weer naar het resort waar we onder het genot van een nep breezer (voelde me even weer 16) een kaartspelletje hebben gespeeld en vervolgens heeerlijk hebben geslapen in het heerlijke bed!

De volgende dag, woensdag, was het dé dag! Die avond was namelijk de Full Moon party! Maar eerst moesten we nog even chillen om al onze energie te sparen voor de avond.. Dus na het ontbijt sloten Tamara en Aldrich zich bij de groep aan en ging iedereen even z’n eigen gang. Samen met Frederike gingen we naar een strand, alleen deze viel een heel klein beetje tegen.. We hadden gevraagd om een wit strand en blauwe zee, dit was het echter niet! Maar het was een heel mooi plekje met een eiland vlakbij waar we heen konden lopen. Dit hebben we dus ook gedaan en na een duik in het water en wat liggen op het strand gingen we terug naar het hotel en vervolgens weer naar de food court. Hier voegde Giel, een jongen die we eerder hadden leren kennen, zich ook bij de groep en na het eten gingen we op jacht voor een outfit voor de Full Moon party. Uiteindelijk hadden we allemaal een super fel shirt, we hebben neon verf gekocht en een haarbandje. Super leuk!
Dus in het hotel gingen we ons klaar maken (Zie onder kliederen met neon verf, we waren even weer 5 jaar) onder het genot van een drankje. Vervolgens gingen we richting de Full Moon party in een taxi waar we onze stembanden hebben opgewarmd. Alle Nederlandstalige nummers die we kenden zongen we uit volle borst tot we arriveerden.

De Full Moon party was echt super vet! Het hele strand stond vol met dansende mensen, iedereen in felle kleuren gekleed en iedereen zat onder te verf! Verder waren er vuurshows, allemaal barretjes en de sfeer was enorm goed! Het was echt een geweldige avond, die eindigde met een dutje voor de hotelkamer ;) (had geen sleutel…)

De volgende ochtend waren we dan ook maar een heeeel klein beetje brak en ging onze reis verder.
Na een innig afscheid van het bed gingen we richting de boot om vervolgens naar Koh Samui te gaan. Dit eiland was echt heel mooi, de stranden waren witter dat wit en de zee was blauwer dan blauw! Hier zijn we 2 dagen gebleven die we hebben besteed met op het strand liggen en massages nemen :) Beide avonden zijn we heerlijk uiteten geweest op het strand. Vooral de eerste avond was perfect! We zaten heerlijk aan het strand, we hadden een super mooie maan en een heldere sterrenhemel. Verder hebben we een wens ballon de lucht in gelaten. Dit was voor ons allemaal een speciaal moment die werd afgesloten met een groepsknuffel. Wat zijn we toch weer schattig he?!

Na Koh Samui zijn we richting Krabi gegaan. De reis deed er langer over dan we hadden verwacht en was helaas ook minder comfortabel. We zaten namelijk in een busje dat ongeveer uit elkaar viel, heel prettig! Maar het was het waard want Krabi is ook echt een hele mooie plaats! Wat hier wel bijzonder was, is dat dit stadje ook is getroffen door de tsunami van een aantal jaar geleden. Overal zagen we dus borden staan met een ‘tsunami evacuation route’. Dan komt het ineens echt heel dichtbij! De eerste dag namen we ’s ochtends afscheid van Q en Lisanne, die gingen weer terug richting Bangkok en wij gingen met z’n 5 met een boot eiland hoppen. Nou ik moet je zeggen, heb nog nooit zulke mooie stranden gezien! Dit zand was nog witter dan het wittere dan wit en de zee nóg blauwer en helderder! Ik denk echt dat ik op het mooiste plekje op aarde ben geweest, bekijk de foto’s maar! Dan snap je wat ik bedoel ;) dus dit was weer een heerlijk dagje ontspannen en genieten! ’s Avonds zijn we ergens wat gaan eten (Heel gezond, burger king..) en vervolgens gingen we ergens happy houren. Op gegeven moment gingen we tafel voetballen, natuurlijk wonnen Fred en Ik met 6-0! Kampioenen zou ik zeggen! En hierna gingen we nog een drankje doen in een druk straatje. Dit bleek de hoeren straat te zijn, dus voelde me niet heel erg op m’n gemak! Maar ze hadden het spelletje ‘4 op een rij’, dus heb me er uiteindelijk prima vermaakt ;)

De volgende dag (we zijn alweer een week verder) hebben we nog even heerlijk op het strand gelegen om vervolgens tegen het einde van de middag weer terug naar huis te gaan.
Het was echt een top week! We hebben een hoop gelachen, bijzondere momenten gehad en weer een stukje van Thailand gezien :) En natuurlijk hebben we de Full Moon party meegemaakt, iets wat je niet wil missen als je hier bent!

En nu is het echte leven weer begonnen, we moeten weer 2 dagen naar school (in totaal 3 uur) en daarna hebben we weer 4 dagen weekend. Zwaar leven hebben wij hier he? ;)
We merken wel dat het einde in zicht komt.. over een maand ben ik alweer terug in Nederland! Aan de ene kant een super fijn idee, maar ik moet toegeven dat ik steeds meer van Thailand begin te houden en dat een weekje extra ook niet erg zou zijn ;)

De foto’s staan uiteraard weer online, ook van de eerdere weken! (http://picasaweb.google.com/bonnieopreis) Bereid je voor, ze zijn geweldig!! Jaloerse reacties worden zeer gewaardeerd ;)

Liefs Bonnie

• 27 Mei 2011 - 17:00

Ria:

Tjonge, Tjonge wat een zwaar leven, zullen we ruilen?

• 27 Mei 2011 - 18:32

The Lovely Daddieeee:

He lieverd ik gun het je van harte, geniet er maar lekker van want over 26 dagen is het "back to reality"

• 27 Mei 2011 - 18:35

Richard Borgers:

Hee Bonnie,

Wat klinkt het ook allemaal avontuurlijk zeg! Wat moet jij een toptijd hebben daar, ik geniet al van het lezen van je reisverslag! Veel plezier daar.