En toen waren de 5 maanden voorbij.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bonnie Huizenga - WaarBenJij.nu En toen waren de 5 maanden voorbij.. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Bonnie Huizenga - WaarBenJij.nu

En toen waren de 5 maanden voorbij..

Door: Bonnie

Blijf op de hoogte en volg Bonnie

20 Juni 2011 | Thailand, Bangkok

En dit is alweer mijn laatste reisverslag vanuit Thailand.. Ze zeggen dat de tijd vliegt wanneer je het naar je zin hebt, nou dat is echt helemaal waar! Dat het zo snel zou gaan had ik nooit gedacht! Maar moet toegeven dat ik wel weer zin heb om naar huis te gaan en om iedereen weer te zien..

Afgelopen week heb ik weinig gedaan, vooral veel afsluitende dingetjes. Zondag ben ik ’s ochtends naar de weekend market geweest om de laatste souvenirs te halen. Helaas hield ik dit niet heel lang vol vanwege mn ziekenhuisbezoekje, maar geslaagd was ik wel! ’s Avonds zijn we naar de bioscoop geweest, Kunfu Panda 2 stond op het programma! Altijd leuk!

Maandag & Dinsdag hebben we afscheidsetentjes gehad. Maandag eerste met alle Nederlanders die ook in Bali waren. Dit was toch het groepje met wie ik hier het meest om ging, dus een apart etentje was het wel waard! Dinsdag hadden we een BBQ met de hele groep. Dit was enorm gezellig, in de tuin stonden allemaal tafeltjes en er was een enorm overschot aan eten haha! De avond werd afgesloten met een laatste avond stappen op Khao San Road. Deze avond heb ik de meest zielige baan ooit ontdekt, er stond een mannetje met een bordje “No Smoking” aan de zijkant van de dansvloer en liep hier af en toe mee rond. Dat was zijn baan, niet te geloven toch? Heb hem uiteraard even geholpen met dit zware klusje en hierdoor z’n nummer gescoord. YEAH! Het was weer enorm geslaagd, we kwamen thuis toen het alweer licht was ;)

Donderdag zijn we bezig geweest met de eindpresentatie en kwam het er toch echt op aan.. we moesten onze kamer opruimen en onze koffers gaan pakken Veel van jullie weten hoe ik in troep kan leven, het was nu zo erg dat zelfs ik er niet meer tegen kon! Haha. Het resultaat was verassend, alles paste er in en zit maar 4 kilo over de standaard 20 kilo! Een prestatie opzich toch? De koffer gaat alleen niet dicht als ik er niet op ga zitten maar dat maakt niets uit.. :p ’s avonds hebben we nog met het vaste groepje dat ik veel heb gereisd samen gegeten en hebben we onze reis met z’n allen afgesloten onder het genot van een drankje en het terughalen van speciale momenten in Bali & Thailand.

Vrijdag hebben we onze eindpresentatie gehad, we stonden allemaal in onze op maat gemaakte pakken. Super mooi natuurlijk en de presentatie ging ook nog es prima! En toen was het moduul echt afgesloten.. geen school meer en het afscheid nemen was begonnen. Eerst heb ik afscheid genomen van het ziekenhuis, had nog een date met de dokter en daarna ging ik samen met Lisanne richting Koh Samed om de het laatste weekend nog even bij te komen. We moesten dus afscheid nemen van de eerste mensen, dit was heel raar en niet leuk! Gelukkig hebben we alweer snel een date gepland, dus dat maakte het iets minder erg ;)

En toen begon mijn laatste avontuur in Thailand. We kwamen tegen de avond bij de haven aan en toen bleek dat er geen boten meer gingen. Kak denk je dan, maar er waren nog meer mensen die deze pech hadden. Met een groepje van 7 personen gingen we op zoek naar een boot die ons kon brengen. Dit ging via een hoop belletjes met vrienden, het aflopen van verschillende havens 2 uur lang en een hoop gelach. 2 jongens waren namelijk homo en kwamen met de meest leuke opmerkingen aanzetten. Maar uiteindelijk hadden we succes, dus dat werd gevierd met een liter bier op de boot en aan wal hebben we vrijdagavond ook met deze groep gefeest!

Zaterdag hebben we eigenlijk de hele dag alleen maar geslapen en gelegen, heerlijk! ’s Avonds gingen we eten bij een bar waar ze een super vette vuurshow hadden. Ze gingen bij elkaar op de schouders staan en zelfs met vuurwerk deden ze acts! Bij deze bar hebben we 2 meiden uit NY ontmoet waar we vervolgens de avond mee hebben doorgebracht. Met hun zijn we ook wezen limbo dansen onder een vuurtouw door, door een hoepel van vuur gesprongen, touwtje getrokken op het strand en weer een hoop gedanst en later voegden de 2 homo’s en het meisje zich ook bij de groep! Het was een enorm gezellige avond en ik kan de volgende tip meegeven: Ga nooit zwemmen wanneer het donker is en je niet weet dat er rotsen in de zee liggen ;)

Zondag hebben we ook de hele dag in de zon gelegen, waardoor we ’s avonds 2 kreeftjes waren en heel hard werden uitgelachen door Dave (1 van de 2 jongens). Op de boot kwamen we de 2 meiden van NY ook weer tegen waardoor we een gezellige, schommelachtige boottocht hadden. De boottocht was niet heel prettig, we werden zeiknat en op een gegeven moment leek het alsof we gingen kantelen! Maar we hebben het overleefd en ’s avonds lagen we weer veilig in onze bedjes.

Vandaag zijn de laatste spulletjes ingepakt en het wegen is nog even afwachten! Vanavond meeten we de mensen van afgelopen weekend nog voor een drankje en morgen staat m’n 4e poging voor het paleis op de planning met een afsluitende avond op Khao San Road :)

Woensdagochtend stappen we om 06.15 uur Nederlandse tijd op het vliegtuig richting Dusseldorf. Of ik veilig in Nederland ben aangekomen laat ik jullie weten!

Tot snel!

Liefs Bonnie

  • 20 Juni 2011 - 12:04

    Janiek:

    Jaaaaa bijna terug :D!!!! NICEEEE!!

  • 20 Juni 2011 - 19:49

    José:

    Goeie reis!!!!!! Lekker uitrusten in het vliegtuig en in Grunn weer aan de bak :-) Tot gauw XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bonnie

Actief sinds 15 Juni 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 24766

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 01 November 2014

Leven op Tenerife!

22 April 2013 - 31 Oktober 2013

Animatiewerk op Tenerife!

26 Januari 2011 - 22 Juni 2011

Studeren in Bali en Thailand

26 Juni 2010 - 29 Augustus 2010

Vakantiewerk in Egypte!

Landen bezocht: